Friday 15 September 2017

Sambutan Hari Lahir Opal Yang Ke 2 Tahun

Assalamualaikum dan hai !

Masa bulan 7 haritu aku bersempatan menyambut hari lahir Opal yang ke 2 tahun, walaupun majlis tak grand alhamdulillah lepas juga niat aku untuk sambut birthday dia. Ekceli aku bukan lah nak sangat buat majlis setiap tahun untuk sambut birthday Opal ni, sekadar beli kek tiup lilin dan buat makan-makan sikit pun cukup bagi aku. Cuma rezeki Opal datang tanpa diduga. Contoh masa birthday 1 tahun dia, aku plan nak beli kek dan masak-masak sikit lepastu jemput sedara-mara jiran terdekat datang rumah. Tarikh birthday Opal jatuh time raya, so aku plan orang datang raya sambil meraikan birthday Opal gituuu. Tapi masa aku plan dan-dan adik ipar nak bertunang, so decide buat pada tarikh birthday Opal sambil tu aku tumpang majlis dia. Hihihi sambil menyelam minum air. Kesimpulannya, masa birthday dia yang 1 tahun meriah lah sikit sebab ramai tetamu.

Untuk birthday Opal yang ke 2 tahun plak, aku memang decide nak beli kek just tiup lilin dekat rumah je. Macam biasa, tarikh birthday dia jatuh time-tima raya. Husben pulak nak jemput budak-budak kerja dia datang beraya, kesimpulannya aku suruh husben jemput kengkawan dia datang beraya masa birthday Opal. Boleh aku masak banyak dan buat open house sekali jalan dengan birthday party Opal.

Majlis aku buat malam, hari sabtu 15 haribulan Julai. Disebabkan tarikh lahir dia 14 Julai jatuh hari jumaat, ngam-ngam lah esok tu aku buat. Sabtu pagi smpai petang husben kerja lagi tu yang buat malam, lagipun aku memang suka buat malam sebab tak panas. Kalau siang kang fuhhh aku punya berpeluh macam tengah buat kerja ikat batu bawah panas lahhh. Menu-menu nya biasa-biasa jer. Kuah soto ayam boleh makan dengan mee kuning , bihun atau nasi impit. Menu tambahan, aku pesan roti canai KASIH SAYANG  yang diuli dengan kasih sayang dan sate ayam/daging. Menu sampingan pula aku jala sendiri roti jala , aku sumbat sendiri tauhu sumbat berlauk , dan kuih muih dari mama yang di tempah.

Kek plak aku dah lama cari idea nak tempah kek macam mana. Tahun lepas kek Superman 2 tingkat isi kek rainbow. Tapi tahun ni aku nak kek simple but nice. Memula aku nak buat kek bajak sebab Opal suka bajak. Tapi bila survey kek superman Opal tahun lepas yang 2 tingkat tu lagi murah dari kek bajak. So aku cancel. Berkenan pulak aku dengan minion. So aku tempah lah kek minion 1 tingkat. Memang under bajet betul kek Opal tahun ni.




Kek tahun ni aku tempah dengan baker yang sama masa kek superman Opal tahun lepas. Bagi aku kek dia sedap , harga berpatutan , dan paling aku sua seni dia halus. Cantik macam yang aku nak. Tak menyesal 2 tahun turut-turut aku tempah dengan dia. Semua puji kek minion dia sedap. Licin uols ! Decoration pulak , ak sebenarnya malas nak deco-deco ni disebabkan ada biras-biras aku yang rajin. So sifat rajin tu datang sendiri. Bagi aku boleh jer nak tempah yang pakej decoration tu tapi rasa cam membazir je, sebab benda tu semua boleh jer buat sendiri. 











Maaf gambar tak berapa nak cantik. Memang aku tak upah camera man tahun ni sebab aku rasa macam nak buat majlis simple-simple jer, last-last aku yang nanges tepi bucu sebab semua gambar tak cantikkk. Sob sob sob. Tahun lepas aku puas hati sangat sebab aku upah camera man dan banyak gambar cantik yang aku dah cuci and masuk album. Tahun ni macam malas nk cuci sebab malu nak pergi kedai tunjuk gambar. Waaaaa -__- !

Tahun ni pun aku tak sediakan goodies gula-gula untuk bebudak. aku just tabur jer gula-gula atas meja. Konsep siapa nak hah hambekkk berapa banyak nak hambekkk ! Gituuuu . hahahahah 

Alhamdulillah majlis jalan dengan jaya nya. Aminnn. 


No comments:

Post a Comment