Wednesday 6 April 2016

Alhamdullilah . Babycot Untuk Opal ^_^

Assalamualaikum dan hai !

Akhirnya aku dah dapat jalan penyelesaian untuk tabiat dak opal yang suka nau main sorang-sorang bila dia terjaga tengah malam. Memang budak-budak bangun tengah malam. Tapi opal bukan biasa-biasa. Minat dia terhadap wayar sangat mendalam tau ! Ahaks!  Aku risau dia main wayar or gigit wayar lagi.

Finally, dak opal aku dapat kurung dia dalam katil ni. Hehehe^^. So bila dia bangun tengah malam, dia takkan main wayar or jatuh katil. Boleh lah aku menikmati tidur yang lena. Cuma leceh sikit la . If dia nak menyusu aku kena bangun dan angkat dia. Sebab sebelum ni if dia nak menyusu aku just selak baju. 

Dulu aku tak terpikir pun nak ada babycot untuk opal. Bagi aku benda tu cuma kehendak bukan keperluan opal. Tapi sekarang bagi aku babycot adalah keperluan sebab aku tidur mati. Tak sedar dak opal main wayar. Walaupun aku dah kepung dia dengan bantal. Dia still boleh mengembara tengah malam. 



No comments:

Post a Comment