Friday 15 December 2017

Stroller Pilihan Hati

Assalamualaikum dan hai !

Wahhh kejap je dah 6 bulan. Rasa macam baru je semalam check upt. Haha. Persiapan baby almost done. Even 2nd baby pun aku rasa macam 1st baby pulak coz boleh dikatakan semua beli baru. Baju newborn tak kisah lah anak  2-3-4-5 memang aku  niat akan beli baru. Bagi aku mereka berhak untuk merasa yang baru dan tak sampai hati rasanya nak kitar semula baju abang dia. Melainkan darurat tu takpe, boleh kitar semula. Macam tilam, stroller, kain bedung, stoking tu tak pe ahh pakai second hand. Kalau masih elok whay not kita guna balik. Tak basi punn. Untuk baby Nuf pulak aku just guna kain bedung, stoking and barut je milik abang Opal. Lain-lain beli baru, tapi ada jugak aku topup-topup kain bedung and stoking tu. Gilaa kauu kalau tak beli !! Cecomel kott mesti terbeli ahh. Hahaha. 

Cakap pasal kitar semula, barang abang Opal dia dulu tak de ahh banyak naa. Banyak jugak aku tak beli, even 1st baby. Sebab MIL kata boleh amek barang anak buah dia. Contoh macam stroller,carseat & buai. So untuk Baby Nuf ni aku memang niat nak belikan dia stroller disebabkan stroller abang Opal dia yang dulu tu tak berapa nak best dan bukan pilihan hati. 

Stroller pilihan hati aku dulu adalah stroller 3 roda. Tak kesah la brand apa. Yang aku survey and menarik hati adalah brand SCR 6 dan Quinny Zapp. (Boleh Rujuk Entri INI) Memang niat nak beli kalau ada rezeki 2nd baby. Alhamdulillah Allah beri rezeki tu, dan aku nak tunaikan hajat tu. Tapi Quinny aku blacklist dulu coz harga memang tahap aku tak mampu. Hahaha. 

SCR 6
 Cantikk dan menarik hati. Tapi masalahnya, berat dan besar. Husben tak minat sebab besar katanya. Bonet Myvi mungkin penuh isi kan dia saja. Lagipun aku selalu perasan mommies banyak nak letgo stroller pattern ni, alasan nak cari stroller yang labih compact. 

Finally pilihan hati adalah COMPACT stroller macam ni ↓↓↓↓↓↓ Banyak brand sebenarnya. 



Sekarang aku tengah survey-survey dulu nak beli kat mana. Sebab dah banyak sangat orang jual pattern gini. Takut juga tersalah beli. Kalau nak elok beli jenama YOYO tapi harga pun jangan cakap lahh. Ekceli patern gini harga dia RM300-400 je. Fuhh still under bajet. Kalau pattern ni, suami setuju nak beli. Dia kata senang and jimat ruang. Sebenanrnya memang la kene ikot citarasa dia, sebab yang nak buka and simpan sokk memang dia lah bukan aku. Aku tengah jaga anak memang tak lahhh nak layan. 

Kalau nak beli sok, aku nak cari warna meroon macam SCR. Entah, tak tahu kenapa lebih tertarik kaler maroon. Mybe sebab unisex. Boy or Girl pun boleh guna. 

No comments:

Post a Comment