Wednesday 19 November 2014

Review Susu - Nestle Mom & Me

Assalamualaikum uolss..

Kali ni Sha nak share sikit pengalaman sebagai seorang Mommy to be. So sape-sape yang geng denga Sha jemput-jemput lah baca entri kali ini ya. Mana lah tahu boleh membantu.

Hamil Dan Susu
Susu?? Kenapa harus susu ? Rata-rata makcik yang Sha jumpa and asben Sha sendiri suruh minum susu. Sha bukan jenis penggemar susu tepung ni. Kembang tekak uollss. Tapi disebabkan nak baby sihat dan comel, Sha sanggup uols ! Bagai minum racun rasanya. heheheh

Pilihan Terbaik
Sekarang bermacam-macam susu tepung untuk ibu hamil. Mesti uols nak buat pilihan yang bijak kan ? Yela, susu yang baik untuk ibu dan baby. Bagi Sha semua susu terbaik. Beza cuma mahal dan murah jer. Tapi, tengok jugak kandungan susu tu jugak.

Nestle Mom & Me
Bagi Sha yang baru nak mencuba minum susu ni. Sha sekarang tengah mengamal kan susu Nestle Mom & Me. Susu ni 2 in 1. Baik untuk ibu hamil dan untuk ibu yang menyusu badan. Perisa Vanilla. Sedapp habaq hang. Cehhh tengok Sha pun dah suka minum susu gara-gara susu Nestle ni.

Kebaikan
Kebaikan yang ada dalam susu ni adalah Folic Acid. Bagi yang baru-baru lagi dalam 5 ke 6 minggu macam Sha ni . Folic Acid ini memang penting. Sepupu Sha bagitahu Folic Acid untuk membantu pembesaran bayi. Selain itu Ka;sium dan Vitamin D yang ada dalam kandungan susu ini membantu pembentukan gigi dan tulang yang kuat. Dha jangan dilupakan. Untuk otak dan mata. Memang lengkap !

Berpatutan
Bagi yang rasa nak berjimat tu . Boleh lah try produk dari Nestle ni. Memang berpatutan dan sangat ekonomi.




2 comments: