Friday 17 June 2016

Karnival Bazaar Ramadhan - Klebang 1 Malaysia

Assalamualaikum dan hai !


Bazaar memang sinonim dengan bulan Ramdhan. Bila Sampai jer bulan Ramdhan, semua orang berpusu-pusu pergi bazaar. Dekat situ lah orang cari makanan, baju raya, kasut raya, kuih raya ehhh tak kan semua aku nak sebut. Mau berjela-jela lah. dan aku akan jadi pengunjung tetap bazaar tu. Heheh. Bazaar yang jual makanan memang setiap petang lepas balik kerja aku akan pergi melawat dengan husben.

Setiap tahun area rumah mak mertua aku memang ada bazaar Ramadhan. Tapi tahun ni lain sikit. Sebab tahun ni meriah dari tahun yang sebelum nya.


180 tapak uolss. Meriah sebab aku dah pergi dah masa Ramadhan ke 8 ritu. Heheh cari kasut raya Opal. Memang ramai orang sebab khemah peniaga kiri dengan kanan. Rambang mata aku tengok. Jalan pun jadi sempit sikit, sampai langgar-langgar bahu. Masa ni aku tak survey harga baju sebab rasa macam awal plak nak cari baju pagi raya. Cuma cari kasut raya Opal jer. Kasut kena beli awal sebab nanti takot takda saiz. Masa cari kasut Opal ritu peniaga tu cakap setiap design kasut datang 1 saiz. Nasib aku rembat awal-awal.  







Mengah nak jalan wei. Boleh melecet kaki


Best. Macam-macam persiapan raya ada. Dari hujung rambut sampai hujung kaki. Semua ada. Rugi lah orang melaka yang tak datang serbu tu.



No comments:

Post a Comment