Thursday 30 June 2016

Mood Raya Dah Kembali. Yeaaayyyy !

Assalamualaikum dan hai !


Haritu aku ada cerita yang mood raya aku drop 20% sebab baju raya. Tapi kali ni naik 100% balik sebab baju raya jugak. Hahah ! Ini semua sebab jasa baik suami tercinta. Sebelum ni kan baju raya aku baju kurung Anzalna kaler emerald green beli dekat bazaar Klebang. Tapi aku tak suka baju tu sebab bagi aku pattern tu dah lama(takda lama cuma dah ramai pakai) and aku tak nak sama dengan orang lain. Macam terpukau beli baju tu. Dah sampai rumah baru perasan yang aku tak puas hati dengan baju tu. Baju tu memang cantik. Sangat cantik. Tapi kalau nak buat baju raya bagi aku, itu bukan lah pilihan yang terbaik. (sangat mengada !)

Bila aku selalu merungut kat suami yang aku tak suka baju tu, nak tukar pattern lain. Dia marah aku balik. Kenapa masa beli tak fikir. Bukan murah suami belikan. Dekat online RM120 ++ jer. Aku beli sampai RM170. Itu pun dah minta kurang kalau tak RM190. Haissshh ! Akhirnya demi sayang, dia layan kan jugak permintaan aku nak pergi tukar baju tu dengan pattern lain. Alasan aku bagi kat peniaga kedai sebab nak tukar ialah baju kurung Anzalna ni sempit bagi aku. Sebab aku breastfeeding anak. So nak angkat baju ketat. Dia suh aku tukar saiz tapi aku tak nak. Aku kata aku nak pattern baju kurung lain. Dia pun suruh aku pilih. Memang menyesal beli dekat kedai tu. Rate harga baju-baju kat kedai dia memang mahal. Lepastu pattern baju semua tak cantik. Masa tu memang susah aku nak buat pilihan. Sebab kesemua baju dalam kedai dia aku tak berkenan. Suami kata amek jela pape pattern pun. Kalau tak, pakai je baju kurung Anzalna tu. Dan akhirnya pilihan aku adalah



Lepastu aku cakap kat suami aku tak suka baju ni. Suami tanya kalau tak suka kenapa pilih yang ni. Aku jawab sebab terpaksa. Kedai tu dah takda baju yang menarik. Suami marah aku lagi. Dia kata, lain kali nak beli baju fikir betol-betol jangan main rembat jer. Aku cakap aku nak baju raya kain cotton masa tu aku ternampak kat bazaar Klebang. Suami tak payah membazir. Lepastu aku merajuk dengan dia. Aku cakap kali ni aku tak nak raya. Sebab baju raya tak cantik. Suami akhirnya redho je dengan pernagai aku. Dia kata gi jual baju ni kat sapa-sapa. Duit tu boleh beli baju yang aku nak tu. Aku merungut, aku cakap mana ada orang nak beli. Baju dah la mahal tak cantik plak tu. Suami suruh aku tanya mama. Kot-kot mama nak ker ? Jual RM120 kalau baju cotton yang aku nak tu mahal suami tambah lebihnya. Aku tanya mama dan akhirnya selesai. Mama beli baju tu. Saiz kami anak beranak memang sama sejak-sejak aku dah bergelar mak orang ni. 


Semalam suami ajak pergi beli baju yang aku nak tu. Baju tu tak lah berapa cantik. Warna pun jauh dari tema baju raya suami dan Opal. Tapi suami kata takpe janji kaler hijau. Baju tu pun banyak saiz. Maknanya tak ramai lah yang beli. So pagi raya nanti takda lah yang sama baju dengan aku. Hiihiih. Test-test dan akhirnya aku pun beli baju tu. Tadaaaaa


Mungkin baju yang aku pilih ni pattern lama. Tapi yang penting pattern ni tak ramai pakai. Dan aku sangat-sangat berpuas hati. Sebab aku memang perminat kain cotton. Terima kasih suami ! Love you 


No comments:

Post a Comment