Friday 12 August 2016

Rindu Nak Pregnant

Assalamualaikum dan hai !

Pregnant ? Allah siapa tak rindu nak peknen balik. Tu la pengalaman yang paling berharga dan termanis buat aku. Semalam ,group wasap member sama sekolah aku bagitahu yang dia dah peknen 7 minggu. Bestnya aku dengar. Tapi anak dia baru 1 tahun and dia ceaser. Aku yang ceaser pun takut nak peknen sebab takut jahitan kat operation tu belum betul-betul pulih. Tapi bila dia cakap yang dia peknen aku plak yang happy sangat. Sebab nanti aku pun nak plan peknen balik so ada geng !

Aku bukan takut sebab apa. Aku takut nak gi daftar buku merah dekat klinik kesihatan. Nanti nurse kat klinik bising. Yela belom 2 tahun dah lorat nak peknen. Diorang bukan larang tapi dorang bagi nasihat supaya luka amek masa 2 tahun untuk pulih sepenuhnya. Kalau betul-betul jaga.

Bila aku tengok member-member upload persiapan baby. Aku jadi 'hmmm bestnya' . Yess memang aku rindu. Even masa peknan aku rasa sesak nafas, sakit belakang, penat. Tapi tu pengalaman paling best dalam hidup aku. Tapi aku takda morning sickness. Paling best masa peknen aku akan dilayan macam ratu. Hikhikhik. Apa yang aku nak husben akan belikan.

Paling aku suka part peknen beli belah baju baby dengan barang baby. Best sangat sebab semua barang baby comel-comel. Sekarang Opal dah setahun so baju dia pun banyak comel-comel jugak. Tapi tak sama macam baby punya comel. Hihih. Alhamdullah aku bersyukur sangat dapat merasa peknen di alam perkahwinan.

Kalau dulu gi mall aku akan lari kat part baju kurung sebab aku akan cari baju untuk diri sendiri. Sekarang bila ada anak. Sampai-sampai aku lari kat part baby cari barang Opal or baju. Kadang-kadang bila time gaji aku akan belanja duit gaji aku hanya untuk Opal sorang jer. Seronok bila dapat beli baju or barang mainan untuk dia. Husben bagi duit pun aku beli barang Opal jugak and the end aku krik-krik takda baju nak berjalan. Haha. Baju Opal jer penuh lemari.

Andai aku diberi peluang untuk peknen lagi sekali. Aku bersyukur sangat-sangat. InshaAllah kalau diizinkan aku nak baby girl pulak. Aminn.


No comments:

Post a Comment