Monday 22 January 2018

Yeaayy Stroller Dah Beli . Fairworld Baby Stroller (Black)

Assalamualaikum dan hai !

Okayy, cerita nya bermula camni. Jumat lepas husben ajak gi beli stroller idaman aku tu kat Mydin, sebab aku tunjuk stroller yang aku nak tu kat Mydin so aku decide beli kat situ je. Sampai-sampai kat bahagian stroller husben dok belek-belek stroller lain pulak dahh 😐😐 Then dia tunjuk aku stroller jenama ape tah aku tak tahu and memang tak nak tahu sebab bukan citarasa aku. Carton mickey mouse. Boleh baring, facing parent 4 roda semua tu la. Tapi tak compact macam aku nak tu. Husben cakap ''yang ni okey, boleh baring selesa sikit baby, yang tu (stroller compact) macam kecik je, boleh baring ke ? Aku cepat-cepat amek model (abang Opal) tunjuk kat husben. "Boleh ni, nampak(sambil baringkan abang Opal, kaki terjuntai sikit sebab abang Opal tunjang)"

Husben aku tunjuk lagi stroller lain, kali ni 3 roda. aku cam okey la sebab 3 roda pun aku minat gak. Tapi stroller 3 roda aku minat SCR(SweetCherry) punya stroller sahaja. Yang husben tunjuk tu jenama fairworld. Aku cakap nak jugak yang compact tu. So husben macam malas nak gado, dia pun panggil budak Mydin tanya stroller tu ada warna lain tak sebab yang display warna pink. Budak tu cakap tinggal yang tu 1 je, kalau nak beli pun memang display set pink tu sahaja. Takkan aku nak beli pink kann ? Lain la baby Nuf ni gegirl. Husben cakap, beli jela yang ni(stroller 3 roda fairworld) harga pun under bajet. Aku macam pasrah sikit merelakan, aku cakap nak warna biru sebab yang display warna merah tak cantik. Budak Mydin cakap, yang tu pun tinggal display set. Aku legaa gila, sebab tak ada. Husben tanya macam mana ? Aku jawab tak nak la, nak biru. Nanti cari kat Giant je yang SCR tu. (ekceli alasan aku aje, aku nak ajak dia beli kat kedai AnakIbuShop @ QQBaby Shop yang memang ada stroller compact tu)


Aku ajak husben pergi cari stroller sabtu haritu, tapi husben tak sihat then malam pulak ada jemputan besday member aku. Misi mencari stroller macam kecundang sabtu tu. Ahad pulak husben ada projek wiring, aku tak nak lah push-push dia ajak pergi cari stroller kang seman dia datang hapaahh pun tak dapat. Aku buat rilekks je. Aku tanya, bila nak cari stroller? Husben jawab malam nanti kita pergi. Disebabkan QQbaby & AnakIbuShop tak bukak malam, aku decide nak cari dekat Manjaku. Biasa kedai macam ni memang banyak pilihan stroller. Aku harap stroller yang aku nak tu ada. Tapi dalam masa yang sama aku dah listkan 2 backup stroller kalau stroller compact tu takda. 1. SCR 3 roda (memang under bajet) 2. Stroller Fairword (4 roda tapi compact dan design dia pun bercorak cantik)

Misi mencari stroller pun bermula, sampai-sampai je kat Manjaku aku terus jadi gila. Hahahah firstime aku jejak kaki kat Manjaku even anak dah nak 2. Barang dalam shop tu banyak wei. Nasib la aku dah beli baju baby, kalau tak memang shopping sakan aku malam tu. Husben terus naik tingkat atas dan mencari stroller pilihan hati aku. Dia kann, tak habes-habes dengan stroller 3 roda. Aku sampai je kat bahagian stroller dia tunjuk aku SCR 3 roda 😔😔 Aku cakap jap la, nak tengok-tengok dulu. Memang banyak stroller kat tingkat 2 tu,  cuci mata weii. Masa tengah tengok-tengok tu tak nampak lak kelibat stroller compact aku tu. Tapi aku nampak stroller backup no 2 (Fairworld compact) terus aku panggil husben suruh tengok. Dia cakap "hah ni lawa, ade corak-corak'' lepastu husben tanya pekerja Manjaku ''cuba lipat nak tengok'' husben pun terus terpikat sebab memang compact dia kata ''hah oke la ni same macam ayang nak tu'' dia tengok harga pun murah RM260 terus dia suruh pekerja tu hantar ke cashier. Aku pun oke dengan stroller tu, tapi tula stroller tu display set tak ada kotak or beg. Freegift pun takda.

 Fairworld Baby Stroller (Black) tadaaa. (gambar google je) yang sebenar tak sempat nak snap





Aku beli sama warna dan sama design macam dalam gambar. Husben simpan dalam bonet kereta Myvi semlam pun tak makan ruang sangat, siap cakap okela ni, kalau nak travel boleh muat beg lagi 1-2.

2 comments: