Tuesday 18 October 2016

Datin Dah Kurus Uols !

Assalamualaikum dan hai !

Hari tu aku pergi orang kahwin dekat seremban. Macam biasa la uols kalau jumpa sedara yang dah lama tak ketemu ni, ayat paling common yang aku akan dengar adalah "eh ... ke tu ? lain eh sekarang, dulu kurus jer'' "eh, .. ke tu ? gemuk dah eh sekarang'' dan aku macam biasa lah ayat jaga hati sendiri "biasalah dah ada anak" "biasalah dah kahwin" Sedihhh baq hang !

Macam biasalah aku akan selfie then upload kat instagram. Tapi ada orang komen aku dah kurus ! Perghh berbunga hati aku dengar. Betul ehh, aku tak tipu or nak sedapkan hati taw !


Hahaha jangan kecam datin okey. Walaupun sorang jer yang komen tapi hati aku berbunga okehh. Well, memang sebelum ni ramai yang cakap aku gemuk. Aku tak kesah pun, gemuk or kurus yang penting aku bahagia. Cuma kebelakangan ni aku kurang makan. Bukan diet, tapi selera tu dah kurang mungkin sebab penat dek kerja.

Sekarang pulak Opal dah makin aktif sebab dah pandai jalan. Semakin kurus lah aku sebab penat kejarkan dia. Bila siap mandi, nak pakai kan pampers dan baju aku kena berlari-lari untuk dapatkan dia. Semputt mak nak diabuatnya.

Banyak baju sebelum pregnant aku tak boleh pakai lagi. Aku memang ada azam nak kurus dan diet tapi tak boleh, husben selalu jadi hasutan yang paling kuat. Time aku kata nak diet time tula dia nk berlanja makan sedap-sedap. Tak aciii betul.

Tapi kalau betul-betul nak langsing lepas beranak, uols boleh amalkan minum jus kunyit dari akak Nur Azreen Ali (fesbuk) Sebelum ni pun aku dah amalkan. Alhamdulillah, kan dah kurus sikit tu. Kihkih






2 comments:

  1. Dah lama teringin nak minum jus kunyit....tapi sampai la....blom minum...hihi

    ReplyDelete
  2. try mnum, jus kunyit ni bgus. selama sha mnum alhamdullah

    ReplyDelete